مرورگر شما از جاوا اسکريپت پشتيباني نمي کند.
تنظيمات قالب
رنگ قالب:


فونت قالب:
تبليغات
اعطای مدارک معتبر مورد تایید دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی،برگزاری کلاسهای آموزشی ضمن خدمت ویژه فرهنگیان و کارمندان اداره ها،برگزاری محافل انس باقرآن و مسابقات قرآنی
درباره سايت
sj114
پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی مردمی سراج دهلران seraaje_dehloran@yahoo.com
نويسندگان
موضوعات
sj114 آموزش
sj114 صوتی
sj114 فیلم
sj114 زندگینامه قاریان مشهورجهان
sj114 برنامه های موبایل وکامپیوتر
sj114 تلاوت آنلاین قرآن کریم+متن
sj114 تعبیرخواب کامل(اختصاصی)
sj114 اطلاعیه کلاسهای آموزشی
sj114 کمکهای خیرین
آمار سايت
آمار مطالب

کل مطالب: 147
کل نظرات: 9

آمار کاربران

تعداد اعضا: 29
افراد آنلاين: 1

آمار بازديد

بازديد امروز : 7
بازديد ديروز : 0
گوگل امروز : 1
گوگل ديروز : 0
بازديد اين هفته : 9
بازديد اين ماه : 77
بازديد اين سال : 285
بازديد کل : 272387

مشخصات کاربر

آي پي : 44.203.219.117
مرورگر :
سيستم عامل :
امروز :
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
لينک هاي روزانه
تبليغات
برگزاری کلاسهای آموزشی قرائت قرآن کریم(از مقدماتی تاپیشرفته) ویژه برادران و خواهران، تفسیر،تربیت معلم پیش دبستانی،تربیت معلم روخوانی و روانخوانی و غیره
ورود يا عضويت
ورود به سايت :
نام کاربری
رمز عبور

فراموشي رمز عبور؟

عضويت سريع :
نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری

به نظر شما سایت چگونه است؟

آگهي ها
تبادل لينک اتوماتيک

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مؤسسه قرآنی مردمی سراج دهلران و آدرس sj114.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

 

 

 






لينک هاي دوستان
درگاه پرداخت بانکي
********************************************** ********************************************** www.seraaj64.ir ********************************************** **********************************************
********************************************** **********************************************
استخاره آنلاین با قرآن کریم

********************************************** **********************************************

مجله نایت پلاس

تبليغات
آدرس محل موسسه قرآنی سراج: دهلران- خیابان معلم- جنب آژانس علی-حسینیه ابوالفضل العباس(ع)- محل برگزاری کلاسهای آموزشی قرآن و تفسیر جهت اطلاع از زمان ثبت نام و همچنین دوره آموزشی با شماره تلفن های ذیل تماس حاصل فرمائید: 33727360-084 ........09187441008.........09377597262.........مدیریت مؤسسه قرآنی مردمی سراج دهلران
بازديد : 2847 نويسنده : مدیریت مؤسسه قرآنی سراج تاريخ : یک شنبه 1 شهريور 1394"10:1"

«در ميان ما قاريان قرآن از جمله افرادي هستند که احترام بدان ها را بر خود واجب دانسته و در هر زمان از آنها به نيکي ياد مي‌کنيم و دليل بر اين کارمان انس و الفت قاري قرآن با قرآن است و از آنجايي که به قرآن احترام مي گذاريم ، قاري آن را نيز محترم مي شمريم. با اين حال آيا تمامي قاريان قرآن شايسته اين احترام هستند؟ آيا همه آنها حق تلاوت را به جا مي آورند؟ قاري قرآن مي تواند منافق باشد؟ هر کاري براي خود مسئوليت به همراه مي آورد، قاريان قرآن نيز از اين مقوله خارج نيستند و عدم توجه به مسئوليتشان زيان هايي گاه جبران نشدني برايشان به همراه دارد.

حضرت باقر عليه السّلام فرمود: رسول خدا (صلوات الله عليه) فرموده: اى گروه قرآن‏ خوانان از خداى عزوجل بپرهيزيد در آنچه از كتاب خود به شما داده است ؛ زيرا كه من مسئولم و شما هم مسئول هستيد، من از رساندن و تبليغ رسالت مسئولم، و شما از آنچه از قرآن و سنت من در برداريد ،مسئول هستيد. اين سخن حضرت حکايت از مسئوليت يک قاري قرآن دارد .

مسئوليت يک قاري قرآن چيست؟ پيامبر «صلوات الله عليه» مي فرمايند: شايسته ‏ترين فرد ، براى خضوع و خشوع در برابر خدا، در آشكار و نهان، حامل قرآن است؛ و شايسته ‏ترين فرد براى نماز و روزه، در آشكار و نهان، حامل قرآن. مقصود از حامل قرآن- به طور كلى- عالم به علم و معرفت قرآنى و عامل به آن است و رسول خدا (صلي الله عليه) فرمود: حاملين قرآن نمايندگان و سرپرستان اهل بهشتند.

تلاوت قرآن حتي در مورد قاريان آن به روخواني صرف خلاصه نمي شود و قاريان در مورد قرآن مسئول علم و معرفت به قرآن و به کار بستن آن در زندگي خويش هستند و مسئوليت بزرگ يک قاري ، علم و معرفت به قرآن و عمل کردن به آن است.

قاري قرآن مي تواند منافق باشد؟ بله قاري قرآن نيز مي تواند منافق باشد، حضرت پيغمبر صلّى اللَّه عليه و آله مى ‏فرمايد كه بيشترين منافقان امّت من قاريانند، چرا كه ايشان از آنچه از قرآن مجيد مى ‏خوانند، از اوامر و نواهى، عمل به او نمى ‏كنند و گفتار ايشان موافق كردار نيست، پس سعى كن كه كردار تو موافق فرموده الهى باشد و به مضمون كريمه: فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ(هود- 112)، پس همان گونه که دستور يافته اي ، ايستادگي کن. حضرت پيغمبر صلّى اللَّه عليه و آله مى ‏فرمايد كه: هر كه ظاهر او مخالف باطن باشد، پس او منافق است، هر كه باشد و هر جا كه باشد و هر زمان كه باشد. (مصباح الشريعة / ترجمه و شرح عبد الرزاق گيلان / 250) و فرمودند: داستان منافق داستان آن تنه درخت خرما است كه صاحب درخت تصميم گرفت كه آن را در سقف خانه بكار برد، راست نيامد. تصميم گرفت كه آن را شمع ديوار كند، راست نيامد و بالأخره در زير ديك سوزانيد.

قاري قرآن اگر خود از صفات نيکويي که در قرآن ذکر و بدان امر شده مبرا بوده و در مورد اوامر و نواهي قرآن کوتاهي کند ، منافقي بيش نيست ؛ چرا که با وجود اينکه در ظاهر با قرآن مأنوس بوده و روزانه به تلاوت آن مي پردازد اما در باطن، وجودش فارق از آيات قرآني است و اين يعني نفاق. حال مي توان مقصود ياران پيامبر را در اين روايت درک کرد، ابو عبد الرّحمان سلمى روايت كرده ‏اند كه گفت: برخى از اصحاب پيغمبر «صلي الله عليه و آله» كه به ما قرآن مى ‏آموختند مى ‏گفتند: اصحاب، قرآن را ده آيه ده آيه از پيامبر «صلي الله عليه و آله» تعليم مى ‏گرفتند، و تا زمانى كه علم ده آيه را درست نمى ‏آموختند و به آنها عمل نمى ‏كردند ، به ده آيه ديگر نمى ‏پرداختند.

چرا که آنان دوست نداشتند قرآن صرفاً لقلقه زبانشان بوده و در باطن درگير صفت نفاق شوند.ابن فضيل از عطاء و او از ابو عبد الرّحمان سلمى نقل كرده است: احدى را قارى‏تر از على بن ابى طالب عليه السّلام نديدم يعنى هيچ كسى را نديديم قرآن را بهتر از على عليه السّلام تلاوت كند. بله يگانه‌اي که قرآن با گوشت و خون او آميخته و تمام زندگانيش تجلي آيات قرآن کريم است، بهترين و زيباترين تلاوت را از قرآن خواهد داشت و نام قاري قرآن تنها زيبنده و شايسته اوست.»

 

بخش قرآنی موسسه تبیان-مقاله مریم پناهنده







sj114
تمامي حقوق اين وبسايت براي مؤسسه قرآنی مردمی سراج دهلران محفوظ است.هرگونه کپي برداري بدون ذکر منبع شرعاحرام وپيگردقانوني دارد.


Copyright © 2013. All rights reserved
مؤسسه قرآني مردمي سراج دهلران , www.sj114.ir